Andrew Chesterton road tests en een overzicht van de 2016 Mazda 6 Atenza sedan en wagon bij hun
Australische lancering.
Als u op zoek bent naar een sure-fire teken van dominantie Mazda's in de Australische markt, je vindt het in het pluche, met leer beklede cabine van de Atenza versie van zijn bijgewerkte vlaggenschip, de Mazda6.
Kortom, de Japanse powerhouse opraken van Australiërs om nieuwe auto's te verkopen aan, bijna verzadiging van de markt met zijn traditionele klantenkring. En zo is het verschuiven upmarket, het gieten van luxe en apparatuur in zijn top-spec modellen in een poging om de verkoop te pocheren van een bron die ondenkbaar zelfs een handvol jaren geleden zou zijn geweest: de Duitsers.
Het is de reden dat de 2017 refresh van de Mazda6 sedan en wagon zo hartelijk negeert de goedkopere modellen, met de nadruk in plaats daarvan op de top-spec GT en Atenza uitrustingsniveaus en komt moederziel alleen luxe en verfijning in een poging om klanten te lokken uit premium marques.
2016 Mazda 6 Atenza sedan.
Of, in de woorden van Managing Director van Mazda Australië, Martin Benders: "De premies komen naar beneden op de niet-premie te voldoen. Dus moeten we echt komen om hen te ontmoeten halverwege. "
De Mazda6 is schoppen rond in zijn huidige vorm sinds december 2012 en onderging een grondige update eind vorig jaar, wat een vernieuwde buitenkant inbegrepen. Dus voor deze update, dan zijn de veranderingen zijn minimaal. Noch de motor opties, noch de vraagprijs is veranderd overal in het assortiment, en wanneer een nieuwe vleugel spiegel ontwerp kopt de buitenkant updates, weet je dat je niet praten wholesale veranderingen.
Wat je krijgt, is echter een aantal zeer slimme nieuwe veiligheids-technologie, een soepeler rijden ervaring en, als je voorjaar voor de top-spec Atenza, een reimagined interieur ontworpen om de meer premium concurrentie richten.
2016 Mazda 6 Atenza Wagon.
Motoren en transmissies
Motor opties zijn ongewijzigd, met een 138kW en 250Nm 2,5-liter benzinemotor beschikbaar zijn over alle uitrustingsniveaus en een 129kW, 420nm 2.2-liter diesel beschikbaar op alles anders dan de entry-level Sport. Beide motoren zijn gekoppeld aan een zestraps koppelomvormer automatische transmissie.
In plaats van nieuwe elektriciteitscentrales, hebben de ingenieurs van Mazda in plaats gewerkt aan de motor verfijning, met bijzondere aandacht besteed aan het terugdringen van de knock en gekletter van de dieselmotor, die nu ook Mazda's Natural Sound Smoother. De monteurs zijn waanzinnig ingewikkeld, maar een flexibele pen is in de motor zuiger die een aantal van zijn beweging absorbeert, wat betekent soepeler acceleratie met minder trillingen geplaatst. Er waren geen dieselmotoren te bieden bij de lancering, echter, dus we kunnen niet om de effectiviteit te spreken.
Op dezelfde manier, hoewel, elke Mazda6 krijgt nu de G-Vectoring Control-systeem dat debuteerde op de Mazda3 standaard, die is ontworpen om, in het kort, je voelt je als een gladdere driver. Maar meer op dat in een moment.
De Mazda6 voelde zich bezig en onderhoudend, zowel in de stad en op een aantal out-of-town bochtige weggetjes.
uitvoerbaarheid
Uitvoerbaarheid komt in twee porties: standaard sedan of supersized wagon. De voormalige biedt 474-liter zetels-up bagageruimte, terwijl de laatste biedt 506 liter, of een indrukwekkende 1.648 liter met de 60/40 klieven zitplaatsen gehuld flat - die u kunt doen via een gemakkelijk bereikbare hendel in de bagageruimte.
De bekerhouder telling blijft op 4-2 in de voorkant, en twee meer in het pull-down zetel divider in de rug - terwijl elke deur zak heeft ruimte voor flessen. Zowel de sedan en wagon bieden twee ISOFIX-bevestigingspunten in achterruit zitplaatsen. En in meer dan 4,8 meter in zowel de sedan en wagon vorm, er is geen tekort aan beenruimte voor de passagiers achterin.
Mazda blijft bijzondere aandacht besteden aan de subtiele ergonomie van de cabine, met elk model met een speciaal ontworpen gaspedaal die verondersteld meer comfortabel op je voet over langere drives te zijn, terwijl alle, maar de Sport krijgt elektrisch verstelbare passagiers en stoelen bestuurder.
Ontwerp
De kop handelen op de buitenkant van de vernieuwde Mazda6 is zijn vernieuwde vleugel spiegel (ja, u leest het goed), die nu automatisch vouwen op de Touring stuwing niveau en hoger. De rest van de buitenkant blijft grotendeels ongewijzigd, na vorig jaar een grote update.
Maar dat is geen slechte zaak: de Mazda6 blijft een slanke en mooie aanbod in zowel de wagen en sedan vormen, en in het bijzonder in de top-spec GT of Atenza uitrustingsniveaus, die rijden op 19-inch lichtmetalen velgen, in plaats van de 17-inch wielen gevonden op de Sport en GT. De bovenste twee uitrustingsniveaus scoren ook een zonnedak als standaard. Alles behalve de Sport krijgt LED-dagrijverlichting en mistlampen voor, terwijl de verchroomde uitlaat tips zijn standaard tegenover het bereik.
Grotere dingen zijn gebeurd binnen. Het volledige gamma krijgt Mazda's bijgewerkt stuurwiel, maar de beste nieuwe dingen is gereserveerd voor de top-spec modellen. In de Atenza, bijvoorbeeld, Nappa leder komt nu net zo standaard als onderdeel van een Premium Pack dat ook titanium hoogtepunten, chroom op de controles zitting en dashboardkastje vergrendeling en overhead LED-verlichting, terwijl de Mazda's head-up-systeem is in full colour op zowel de GT en Atenza.
Veiligheid
Mazda biedt nu al een van de meest uitgebreide standaard-across-the-range veiligheid pakketten op het grootste deel van zijn gamma, en zijn business as usual op de vernieuwde Mazda6. Met AEB al standaard, de update 2017 voegt achter AEB aan de mindere modellen samen met een voetganger herkenningssysteem dus het zal reageren als iemand stappen voor of achter je. Het bereik waarin het systeem werkt is ook uitgebreid over de Atenza uitrustingsniveau, met de remmen nu in staat om automatisch ingrijpen bij snelheden tot 160 km / h.
Een achteruitrijcamera en een bijgewerkte blinde-stip luisterend systeem dat nu scant een 50-meter gebied zijn standaard tegenover het bereik, samen met een nieuwe driver vermoeidheid systeem dat u waarschuwt als het begint te voelen uw aandacht drijven. De top-spec Atenza model ups van de technologie verder te komen met Lane Departure Warning en Lane Keep Assist standaard.
Tot slot, zul je parkeersensoren aan de achterzijde en een cross-pad detectiesysteem voor als je achteruitrijden recht tegenover het bereik te krijgen, terwijl alle, maar de Sport krijgt parkeersensoren aan de voorzijde, ook.
Elke Mazda6 krijgt zes airbags, twee aan de voorkant, twee aan de zijkanten voor de voorste inzittenden, en twee curtain tassen die zowel de voorste en achterste zitplaatsen te dekken.
Prijs en features
De prijzen zijn ongewijzigd tegenover het bereik, met de 2,5-liter benzinemotor sedan range kick-off van de Sport, die nog steeds draagt een $ 32,490 sticker prijs. Dat klimt naar $ 37,290 voor de Touring, tot $ 42.690 voor de GT, en strekt zich uit tot $ 45.390 voor de top-of-the-range Atenza.
Uw 2.2-liter diesel opties beginnen bij de Touring stuwing hoogte, op $ 40,140, voordat klimmen tot $ 45.540 voor de GT en topping uit op $ 48,240 voor de Atenza. Kiezen voor de wagon lichaamsvorm zal $ 1.300 toevoegen aan al het bovenstaande prijzen.
De update 2017 ziet digitale radio toegevoegd tegenover het bereik, terwijl de Sport krijgt parkeersensoren achter voor de eerste keer, terwijl Touring voegt automatisch inklapbare spiegels.
Buiten dat, hoewel, de belangrijkste updates worden opgeslagen voor de GT en Atenza modellen, zowel met de vaststelling van Mazda's Street Sign Recognition-systeem, dat de straatnaamborden leest, en geeft dat informatie over de head-up display. Het is allesbehalve onfeilbaar - het mist enkele tekenen, en snelheidsbeperkingen tijdgevoelige (zoals de school zones) krijgen weergegeven, ongeacht het tijdstip van de dag, maar het is effectief als een extra vangnet.
De GT en Atenza zowel nu aankomen met achter verwarmde zetels, terwijl een geheugenfunctie is toegevoegd aan zowel de zitplaats van de bestuurder en de head-up display.
De stoelen in de Duits-jacht Atenza nu ook verpakt in zacht nappaleer, die een duidelijke gevoel van luxe draagt bij aan het interieur.
Brandstofverbruik
Kiezen voor de 2,5-liter benzinemotor - die 91RON of E10 gemengde brandstof slokjes - en je moet een geclaimde / gecombineerd 6.6l / 100km te zien, terwijl het kiezen van de 2,2-liter diesel zal dit aantal terug te brengen tot een geclaimde / gecombineerd 5.4l / 100km.
Rijden
Terwijl we alleen in staat waren om de benzine-aangedreven Atenza sedan op onze korte rit route proeven, waren we vooral geobsedeerd door het verkennen van de G-Vectoring Control-systeem. Het werkt door het minimaliseren van al die kleine wielen correcties die je maakt als bestuurder, verhoging of verlaging van het motorkoppel door minuscule bedragen op uw leiding invoeren passen. Dus als je een hoek hebt draaien, zullen die koppel verandert de massa verschuiven naar de voorwielen wanneer het detecteert dat je het invoeren van een hoek, en verschuiven de massa aan de achterkant als je afsluit, die meer grip en stabiliteit biedt.
Het werkt in een rechte lijn, ook met het systeem aanpassen van het motorkoppel naar uw leiding invoeren. Mazda zegt dat het is ontworpen subtiel te zijn, en dat ze absoluut gelukt, als, als ik eerlijk ben, ik kon niet echt het systeem voelt iets te doen.
Even belangrijk is het geen afbreuk aan de omvormer ervaring. Ondanks het feit dat we werden ploeteren over een vochtige en vochtig Victoria, voelde de Mazda6 betrokken en onderhoudend, zowel in de stad en op een aantal out-of-town bochtige weggetjes. De vermogensafgifte, hoewel niet wereldschokkend, is constant en glad, en de zes-speed automatische versnellingsbak is snel te reageren. Ook de schorsing, maar afgestemd op comfort, houdt zijn eigen in de enthousiaster momenten.
Eigendom
De Mazda6 bereik wordt gedekt door een van drie jaar, onbeperkt kilometer garantie en een onderhoudsbeurt nodig hebben elke 10,000kms, maar niet langer dan 12 maanden. De totale onderhoudskosten zal u terug ongeveer $ 1047 voor de benzinemotor, en $ 1102 voor de diesel, over de drie jaar garantie.
No comments:
Post a Comment