Saturday, September 24, 2016

Ford Festiva gebruikt beoordeling | 1991-2000

Ford Festiva gebruikt beoordeling | 1991-2000

Gebouwd door Kia in Zuid-Korea, de Ford Festiva is een taaie kleine auto die lijkt te gewoon blijven houden op.

Na een succesvolle 10 jaar op de Australische markt die begon in oktober 1991, werd de Ford Festiva opgevolgd door de Ford Fiesta aan het eind van het jaar 2000. Terwijl de twee namen steeds ten onrechte worden vermengd tot op de dag, de twee machines zijn aanzienlijk anders.

De eerste festivas waren vrijwel hetzelfde uitzien als oudere Mazda 121s, behalve dat de Ford werd verkocht als een drie- of vijfdeurs hatchback en de Mazda slechts als een drie-deurs.

Vanaf januari 1993 werd de nieuwe Festiva verkocht als ofwel een drie-deur doorgeefluik, genaamd de Trio, of een vijf-deur doorgeefluik. Driedeurs modellen aanmerkelijk korter zijn dan de vijf-deuren zijn dus een beetje krap op de achterbank. Echter, bagageruimte is vergelijkbaar in beide lichamen.

Als een stad auto voor mensen die geen echte interesse in het besturen van de Festiva werkt goed.
Festivas van april 1994 zijn gebaseerd op de mechanische componenten van de latere Mazda 121, de ene met de bijnaam van 'bubble car'.

Er waren kleine Festiva facelifts in januari 1997, slechts een jaar later, in januari 1998, maar geen van beide maakte een echt verschil voor het uiterlijk of het karakter van de auto.



Handling is niet bijzonder goed als de Festiva van de ophanging en stuurinrichting zijn te zacht. Ford Australië opgegeven betere banden, als onderdeel van de import deal maar veel latere eigenaren lijken later te hebben gekozen voor goedkopere rubber. Keen stuurprogramma's worden gefrustreerd door teveel onderstuur en een tendens voor de auto te worden afgeslagen lijn door hobbels als het gehaast langs. Fiestas zijn veel beter en zal het onderwerp van een ander gebruikte auto functie.

Als een stad auto voor mensen die geen echte interesse in het besturen van de Festiva werkt goed. Het is gemakkelijk om te rijden en parkeren en biedt een goede voorbank ruimte en hoofdruimte, zelfs voor zeer lange volwassenen. Je zou het niet noemen het een gezinsauto, maar de eigenaars met preteen kinderen het werkt goed genoeg. Natuurlijk, de meeste kopers zijn alleenstaanden of koppels zonder kinderen.

De Festiva De stoelen zijn niet bijzonder goed voor lange reizen, wezen op de vlakke en vormeloze kant. Als u van plan bent om een ​​te gebruiken voor de lange vakantie runs proberen om een ​​fatsoenlijke proefrit hebben alvorens te beslissen om het te kopen. Rijcomfort is niet al te slecht, maar de verfijning in de pre-1994 auto's is niet zo goed als in de latere series.

Onderdelen zijn goed geprijsd en verkocht via een van de grootste dealer netwerken in het land. Hoewel er tal van Ford-dealers in landelijke gebieden deze zijn waarschijnlijke bron Festiva onderdelen vanuit het hoofdkantoor in plaats van ze te houden in voorraad.

Maar zoals festivas leeftijd minder en minder bits zijn waarschijnlijk door de dealers te worden bewaard u zou kunnen hebben om contact op te nemen recyclers voor onderdelen. Mazda dealers en recyclingbedrijven kan ook in staat om te helpen met bits. Het is slim om wat onderzoek op dit in uw woongebied te doen voordat je naar diep in de aankoop van een Festiva.

Een goed tehuis monteur kan het grootste deel van hun eigen reparaties uit te voeren op deze kleine Fords, maar onder de motorkap ruimte is op een premie dus verwacht om bloed uit knokkels te trekken op keer. Het hebben van een workshop handleiding staan ​​door voordat er iets meer dan geringe werk aanpak maakt veel zin.

Schadeverzekeringspremies zijn algemeen aan de onderkant van de schaal, die de fundamentele aard van de Festiva en dat weinig hard gereden.

Festiva werd uit de Australische markt genomen laat in 2000, hoewel een paar niet zal zijn ingeschreven voor de eerste keer tot 2001. Zorg ervoor dat u de auto voor een prijs 2000 kopen als de build datum als het definiëren van de leeftijd van een auto wordt aanvaard, niet de datum van eerste registratie.

Hoewel Ford Australië het recht om de auto te importeren verloren, Kia blijft een later model, die nu bekend staan ​​als de Rio te verkopen, dus het is de moeite waard eens te kijken naar hen ook.

Waarnaar te zoeken

Festiva lichamen zijn over het algemeen goed gebouwd, kan echter interieur kwaliteit variabel zijn. Kijk voor dingen die niet goed zijn gemonteerd en luisteren naar rammelaars en piept op hobbelige wegen tijdens de proefrit.

Rust kan krijgen in de lager gelegen gebieden van de deuren, achterklep, dorpels en spatborden. Controleer ook rond de tankdop.

Controleer op slijtage in het interieur, vooral als de auto lijkt te zijn vernield door de kinderen op de achterbank.

De boot kan zijn rond geslagen door bagage die niet goed is opgeborgen.

Roken uitlaten zijn niet ongebruikelijk in hoge kilometerstand festivas, het is normaal op zijn slechtst wanneer de auto wordt versneld onder belasting nadat het is stationair voor meer dan ongeveer een minuut. Kijk voor de vette vlekken op de carrosserie rond de uitlaat en rond de olievuldop.

Versnellingsbakken kunnen kraken op snelle derde naar de tweede versnelling terugschakelen. Het probleem kan eenvoudig de koppeling aanpassing, maar krijgen een juiste diagnose voor het kopen van een auto als de 'doos is relatief duur om te repareren.

Zorg ervoor dat de auto trekt regelrecht bij hard remmen, zonder één wiel opsluiten voor de anderen.

No comments:

Post a Comment