Porsche Boxster 718 2016 beoordeling | weg test
Alle nummers vertellen me dat ik moet de liefde voor de nieuwe Porsche Boxster.
Het is sneller dan voorheen sprinter, sneller aan de bovenkant, meer vermogen, minder brandstof verbruikt en heeft ook een aantal pittige visuele en cabine afstellen.
Wat dacht je van deze cijfers: 220 kW en 380 nm, met een 4.9-seconde sprint naar 100 km / h en het brandstofverbruik zo laag als 7L / 100km? De multi-mode rijdynamiek kom af van de 911, met inbegrip van de sensationele "push-to-pass" functie die de versnellingsbak en de motor voor een grote instant hit van inhalen macht of voor het injecteren van meer glimlachen in een bochtige weg priemgetallen.
Er zijn ook grotere remmen, wielen en banden op de auto die officieel bekend staat als de Boxster 718. Het is nu al een groot succes met grote coureurs over de hele wereld, die meer praten over de verbeterde prestaties dan Porsche's move - aangewakkerd door het brandstofverbruik en de emissie eisen - voor het plaatsen turbocharged vier-cilinder motoren in plaats van de vorige handtekening flatscreen-zessen.
Dus ik kijk ernaar uit om mijn tijd voor de teek in een eenvoudige 718 cabriolet met de 2.0-liter turbo vier.
Dan krijg ik in, druk op de startknop en de 2017 Boxster time-vislijnen me terug naar mijn eerste auto. Dat zou fijn zijn als mijn eerste auto was een Porsche. Maar nee. Het was een 1959 Volkswagen Kever en de uitlaat geluid in de nieuwe viercilinder Boxster is precies hetzelfde - aan mijn oren, toch - als die oude Bug. Chugga-chugga.
Sommige mensen zeggen dat de eerste vier-cilinder Porsche sinds de jaren 1980, toen de Duitse sportwagen specialist had de frontengined 924-968 collectie, klinkt als een Subaru WRX. Maar niet voor mij. En zelfs de Boxster's turbo fluit doet me denken aan het geluid van de koelventilator in die oude Kever.
Het produceert enorme koppel vrijwel uit loopsnelheid.
Maar laten we professioneel, negeren het geluid en een kijkje nemen op een auto die aanzienlijk wordt bijgewerkt. Porsche claimt 80 procent van het chassis en de carrosserie-onderdelen zijn nieuw. Het lichaam heeft meer plooien en nieuwe koplampen, het vouwdak duurt nog 10 seconden om te werken met snelheden tot 50 km / h, en er is een achteruitrijdcamera op datum multimedia pakket.
De Boxster is nog nooit zo goedkoop geweest en deze begint bij $ 112.800. De geteste voor The Tick bijvoorbeeld komt in op $ 148.380 voor on-wegen dankzij de zeventraps PDK doubleclutch auto, 20-inch lichtmetalen velgen, actieve vering, GT wiel en Porsche toppen reliëf op de stoelen. Maar dit is typisch voor een Porsche aankoop, die nooit gaat over de bottom line, ook al is het met ongeveer $ 9.000 dit jaar is verhuisd.
Op de weg
Dit Boxster is zo scherp als ik me herinner, misschien nog fris in de manier waarop het reageert op het stuur, en de turbo vier is een wervelwind. Het produceert enorme koppel vrijwel uit loopsnelheid en er is een reële stijging van de top-end vermogen van de relatief bescheiden 2,0-liter (de beefier 2,5 variant steekt
257kW / 420nm).
De mid-range stijging is het beste, zoals in de nieuwste turbo's, en de zeven-snelheid auto betekent dat er een ideale verhouding voor elke situatie. Het is leuk om naar beneden te tweaken met de paddles voor krappe bochten, dan verschuiven vroeg en vaak om de auto te blijven bewegen langs.
De remmen zijn geweldig en herziene besturing is nog feel-good dan herinner ik me, het communiceren van alles van de voorwielen.
Het dak is net als voorheen en de cabine is veel hetzelfde, hoewel ik hou van de achteruitrijcamera en de push-pass-knop op de loer op de goede uitziende wiel. De rit is goed, zelfs op de 20-inch wielen, en de geluidsniveaus zijn prima voor de auto en klasse. Het kan boom op sommige vlakken, maar er is niets echt smerig.
Een Porsche is meer over het hart dan het hoofd.
Er is geen officiële veiligheid rating voor de Boxster, maar het heeft zes airbags en elektronische veiligheidssystemen kit. Sommige mensen klagen er is geen reserve, zelfs geen ruimte-spaarder, maar nogmaals, dat is typisch voor Porsche. Dus komen we terug bij het geluid.
Om wat perspectief Ik noem een paar vrienden met sportauto's, iemand die een Aston Martin en een andere met een Lamborghini heeft, om hun take te krijgen. Beiden nadrukkelijk dat het geluid is een enorme ingrediënt in alle succesvolle sportwagen en ze zijn verbaasd dat de fourpot Boxster de schreeuw die altijd een sixpack Porsche handtekening is al verloren heeft.
Ik neem de zaak met Porsche Cars Australië baas Sam Curtis: "Porsche kopers niet schelen. De verkoop van de Boxster zijn nog nooit zo goed geweest. "Dus daar.
Uitspraak
De kop zegt een volmondig ja, en dat doen alle zintuigen die genieten van de geneugten die door de grote aantallen van de nieuwe auto.
De afgeslankte motor zinvol op elk niveau, maar één - het geluid - en dat zou meer dan goed genoeg voor om het even wat die uit een van 's werelds grootste autofabrikanten zijn.
Maar, voor mij, het is niet genoeg. Op het einde, een Porsche is meer over het hart dan het hoofd en dat betekent dat ik niet kan geven de teek aan de Boxster. Misschien de volgende keer, een keer Porsche heeft wat tweaken van de soundtrack gedaan.
No comments:
Post a Comment