Audi A4 Allroad Quattro 2016 beoordeling | eerste schijf
Peter Anderson weg tests en reviews van de nieuwe Audi A4 Allroad Quattro, met bril, het brandstofverbruik en de uitspraak op zijn Australische lancering.
Het is al een paar drukke maanden voor Audi sinds de lancering van zijn briljante nieuwe B9 A4. De lovende kritieken zijn rollen in en bleef met de release van de Avant wagon varianten.
Ondanks een uitpuilende SUV range - binnenkort nog verder te groeien met de nieuwe Q2 en het geheel waarschijnlijke Q8 - Audi vindt nog genoeg klanten voor de traditionele wagons.
Iets minder traditionele wagens zoals de jacked-up Allroads ook verdienden hun plaats, met de mid-size A4 Allroad maken van een terugkeer naar de tweede generatie van deze week.
Prijzen en Features
Audi heeft een benzine om het bereik nu dat de brandstof cijfer brengt de auto onder de luxe auto fiscale drempel voor zuinige auto's toegevoegd. De TDI diesel begint bij $ 71.400 (en zal naar verwachting de top-verkoper zijn ... we zullen zien), terwijl de TFSI benzine begint bij $ 74.400.
Standaard zijn 18-inch lichtmetalen velgen, adaptieve LED-koplampen, analoge wijzerplaten met zeven-inch scherm met informatie, elektrisch bedienbare stoelen met geheugen bestuurder, drie-zone climate control, elektrische achterklep met hands-free bediening, lederen bekleding en achterruit zonwering.
Net als bij de A4, krijg je Audi's uitstekend MMI-systeem dat ook bevoegdheden een tien-spreker stereo met Apple CarPlay en Android Auto en uitstekend gedetailleerde sat-nav.
Audi biedt vier optiepakketten. De Technik pakket voegt de head-up display en 12,3-inch digitale dashboard (bekend als Virtual Cockpit) voor $ 2200 of u kunt een zonnedak gegooid in voor een totaal van $ 3.900 hebben.
De $ 950 Parking Assistance pakket voegt 360-graden camera en auto parkeren.
Zuinig en pittig als je eenmaal bent over de eerste lag, de benzine Allroad gaat als de klepels, zowel vanuit rust en in de versnellingen.
De Assistance Package voegt actieve cruise control met stop en gaan en de file te staan (houdt de auto verplaatsen met het verkeer, terwijl u te sturen), active lane assist, collision detection en mitigatie, draai te helpen (stopt u het draaien aan de overkant van het tegemoetkomende verkeer) en automatische grootlicht voor $ 1.900.
uitvoerbaarheid
getallen de reeds bekende A4 Avant's zijn hier in de Allroad precies hetzelfde. Bagageruimte is een bescheiden-for-a-wagon 505 liter (slechts 25 op de sedan) met zetels in de plaats, 1.510 met de stoelen naar beneden. De laadruimte heeft een elektrisch schuif- lading dekken.
Voor- en achterpassagiers krijgen elk een paar van bekerhouders, het steigert in de opklapbare armsteun. Er zijn vier flessenhouders, één in elke deur.
Ontwerp
De Allroad neus onderscheidt zich van de A4 door een grille met verticale lamellen, een nieuwe splitter en ventileren arrangement maar hetzelfde, funky ice-pick lichten als de rest van de A4 bereik.
Verschillende drempels langs de zijkanten van de auto, bedekt met een aluminium-look afwerking en de achterzijde ook een andere venturi behandeling. De dakrails hoger staan ook, er is het de rigeur ongeverfde wielkast uitbreidingen en de toppen van de portiergrepen zijn afgewerkt in chroom caps.
Binnen is precies hetzelfde als het Quattro-specificatie modellen waarop de Allroad is gebaseerd. Dat betekent dat dezelfde slimline dashboard, 8,3-inch scherm en mooie materialen. Audi zegt dat al hun interieur materialen zijn echt - als het lijkt alsof metal, het is metaal en al het hout is echt. Eén van de auto's had een open poriën houtafwerking dat was een mooi, tactiele aanvulling op de cabine als u niet de aluminium willen.
Motor en transmissie
De 2.0 TFSI is goed voor een indrukwekkende 185kW en 370nm, terwijl de TDI packs 140kw en 400 Nm.
Beide sturen macht door alle vier wielen via een zeven-snelheid dubbele koppeling automatische transmissie Audi's. Beweerde 0-100 km / h komt in slechts 6,1 seconden voor de TFSI en 7,8 voor de TDI.
De Allroad is de eerste ontvanger van de Ultra brandstofefficiëntie Quattro tech, die drive kan los op de achterwielen als het niet nodig om een geclaimde 0,3 l / 100 km op te slaan. Zet uw voet naar beneden en is het terug naar all-wheel drive in "fracties van een seconde."
Brandstofverbruik
Voor de 2.0 TFSI, de officiële cijfers 6,7 l / 100km op de gecombineerde cyclus, onze gemiddelde op voornamelijk snelweg running was rond 8L / 100km volgens de boordcomputer.
Voor de 2.0 TDI, Audi beweert 5.2l / 100km. We hebben niet één van die te testen, dat is een paar maanden weg, dus we zullen volle brandstoftank cijfers hebben dan.
Rijden
De extra rijhoogte over de standaard Avant heeft weinig gedaan om de Allroad de behandeling beïnvloeden. Zoals altijd, de veiligheid van de all-wheel drive betekent dat u kunt nat voorstedelijke straten of losse ondergrond aan te pakken zonder in de problemen, gesteund door de tractie en stabiliteit controles voor een goede maatregel.
De rit is een beetje plusher, met bijbehorende body roll en slechts de geringste hint van toonhoogte onder zware remmen of harde versnelling en het zal eerder onderstuur en met een beetje meer vastberadenheid.
Op ruwe oppervlakken, de extra hoogte en de zachtere veren en dempers zijn veel duidelijker. De wijdere banden zijn ook mee naar de rit te verbeteren.
De 2.0 TFSI beschikbaar voor ons op de lancering is zo goed als altijd - zuinig en pittig als je eenmaal over de eerste lag, dan is de benzine Allroad gaat als de klepels, zowel vanuit rust en in de versnellingen. De zeven-snelheid kan soms een beetje te slapen, maar je moet proberen.
Alles was heel goed op de tweede helft van onze lancering drive - we zouden een fatsoenlijke lengte op asfalt bedekt en we genoten van de stille cabine en uitstekende stereo. We kwamen op een onverharde weg en experimenteerde met gashendel toepassingen om te zien wat de modus Offroad gemaakt van losse ondergrond.
Geen drama. Veilig.
Zodra we hadden kregen meer dan proberen te ontregelen (met tractie en stabiliteit controles ingeschakeld, uiteraard), we geregeld in een 80km / h cruise. De weg was een goede in dat het een beetje een achtbaan. We kwamen er een blinde kuif en aan de onderkant was wat leek op een paar rotsen en een paar fatsoenlijke kuilen. Ik gepositioneerd de auto om het ergste missen en wachtte op de onvermijdelijke compressie.
Enige minpuntje was, het stuurwiel niet goed centreren en de auto begon naar de lijst over aan haar linkerkant. Binnenkort horen we rubber-on-wielkast die ofwel een gebroken wiel en / of een lekke band voorgesteld.
Bij nadere inspectie bleek iets heel erger - iets wat in de suspensie had gebroken. Er was niets spectaculairs over, heeft de auto niet voor een moment het gevoel dat dit zwaar gewond en het was niet plotselinge of eng.
Een woordvoerder van Audi bood de volgende uitleg: "Het lijkt erop dat de schade aan de A4 Allroad was te wijten aan een combinatie van te veel snelheid, een scherpe wash-out goot aan de basis van een kuif en wat pech. Geen afwijkingen werden gevonden op de auto, met uitzondering van de geleden schade, en geen verdere incidenten voorgedaan tijdens het programma. "
Het was weer op de weg een paar dagen later, dus de schade was kennelijk niet terminal.
Alle anderen gingen over dezelfde weg op vergelijkbare snelheden en de rest van de lancering vloot maakte het door ongedeerd, dus we zijn meer dan blij om te geloven dat dit werd geïsoleerd naar onze auto. Of de bestuurder.
Veiligheid
Acht airbags, ABS, stabiliteit en tractie controles, blinde vlek sensoren, remassistent, achter kruis verkeer alert, afrit waarschuwing, actieve veiligheid bonnet, bestuurder aandacht opsporing en remkrachtverdeling.
De A4 waarop de Allroad is gebaseerd scoorde de maximale vijf sterren ANCAP veiligheid rating.
Eigendom
Audis komen met een drie-jaar / onbeperkte kilometer garantie evenals langs de weg te staan voor dezelfde periode. Afgezien van leuke dealers, er is niets super special over de after-sales service.
Vaste prijs service omvat drie jaar voor $ 1620, identiek aan de A4 Avant dienst prijsstelling.
Uitspraak
De indiscretie op een auto opzij, de Allroad is een uitstekende auto van Audi. Dat is waarschijnlijk te verwachten gezien de meeslepende receptie de A4 heeft ontvangen. De B8 gebaseerde Allroad verkocht in bijna gelijke aantallen aan de A4 Avant dus met twee modellen, zal het interessant zijn om te zien of de SUV-lite styling, twee motor keuzes en een dag-tot-dag rijden ervaring bijna niet te onderscheiden van de Avant zal tip het saldo aan Allroad.
No comments:
Post a Comment