Toyota RAV4 GX 2WD 2016 beoordeling | weg test
Richard Berry weg tests en reviews van de 2016 Toyota RAV4 GX 2WD met specs, het brandstofverbruik en de uitspraak.
Deze proef op de weg begon als alles doen in de garage van onze CarsGuide geheime eiland hoofdkwartier. Maar het verschil dit keer was terugtreden uit een prestige SUV, het lopen van de drie meter over de parkeergarage en klimmen in de Toyota RAV4. Het punt? De prijs van de RAV4 was minder dan de kosten van de opties gemonteerd op de fancy SUV. Een hele SUV voor minder dan de prijs van extra bits die verder gaan op een andere SUV?
Zeker de RAV4 is de basis-spec voorwielaandrijving GX, maar het geeft nog steeds op iets minder dan $ 30.000.
Nu kan je niet vergelijken met die twee SUV's, appels en sinaasappels en dat alles. Dus hoe werkt het instapmodel RAV4 doet tegen zijn ware rivalen, en is het instapmodel eigenlijk het neusje van de RAV4 bos?
Meer: Toyota heeft zojuist een update die van toepassing is op de RAV4 vanaf september 2016 verder aangekondigd.
Ontwerp
Toyota was ver zijn tijd ver vooruit toen het de RAV4 gelanceerd in 1994. De enorme SUV rage die we nu weg grijpt nog tientallen jaren en de kleine RAV4 kwamen heel weinig rivalen worden geconfronteerd. Die kleine vierwielaandrijving met het reservewiel op de achterkant is ver gekomen sinds die tijd, groeien in omvang en raffinement.
De vierde generatie RAV4 arriveerde in 2013 en vervolgens in het najaar 2015 een make-over in een update gegeven bracht ook nieuwe technologie om de middelgrote SUV. U kunt een bijgewerkte RAV4 door zijn slanker LED-koplampen en achterlichten vertellen, terwijl de bovenste grille is slanker en de onderste grille is groter.
De RAV4 cabine is stijlvol en comfortabel, met een vloeiende vormgeving aan het dashboard waarop een premie gevoel heeft.
U kunt een GX in het wild te spotten door zijn stalen wielen - de rest van het assortiment heeft legeringen. De anderen krijgen ook dakdragers zijn standaard.
Aan 4605mm end-to-end, 1845mm breed en 1685mm hoog de RAV4 is 35 mm korter en 25 mm smaller dan de Nissan X-Trail, die zijn aartsvijand sinds 2001. De Mazda CX-5 is een relatief nieuwe concurrent, maar het is de huidige koning van middellange SUV segment en een beetje korter dan zowel 4540mm lang, maar bijna dezelfde breedte als de RAV4 bij 1840mm en iets langer op 1710mm.
De RAV4 cabine is stijlvol en comfortabel, met een vloeiende vormgeving aan het dashboard waarop een premie gevoel heeft. Er is donker doek zitplaatsen met een smaakvolle krijtstreep patroon, maar de optionele rubber vloermatten gemonteerd op ons voorbeeld brengen de executive stijl naar beneden - nog steeds is er iets te zeggen over hen uit te trekken en schoonspuiten ze af wanneer u de auto bent het geven van een bad.
uitvoerbaarheid
SUV's moeten praktisch zijn, anders wat is het punt, toch? Dit waar de RAV4 uitblinkt. Er is groot, achter deuren die wijd open waardoor het gemakkelijk aan de achterkant bij het optillen van kinderen in en uit hun kinderzitjes.
Beenruimte voor volwassen mensen is serieus indrukwekkend - ik ben 191cm en kan achter mijn rijpositie zitten met ongeveer 100 mm tussen mijn knieën en de rugleuning.
De achterste wielkasten eet in die deuropeningen en als je uit de auto stapt vind je jezelf hoeft te licht glijden over hen - krijg je niet, dat in dezelfde mate in de X-Trail die bijna huishoudelijke deur- heeft sized openingen.
De RAV4 bagageruimte is 577 liter (met een ruimtebesparend reservewiel onder de vloer of 506 liter met de optionele full-sized reserve zoals in onze testauto) - dat is 174 liter groter de CX-5 kofferruimte maar 26 liter kleiner dan de vijf zitplaatsen X-Trail's.
Dit is een meer comfortabele en rustige RAV4 te rijden.
Een lage belasting hoogte van 645mm (ongeveer kniehoogte voor mij) betekent dat er geen onhandig tillen en op een hoog lip zoals bij sommige SUV's, ook.
Onze testwagen was ook uitgerust met een optionele lading barrière die een metalen scherm snijden uit de boot en een lading barrière kit die bestaat uit gesaldeerd hangmat style-plank. Het scherm kan de laadruimte in te vullen op het dak en het hebben van een plank betekent dat u de boot pakken zonder gewoon stapelen alles in een grote hoop - zie hieronder voor de kosten.
In de tweede rij zijn er twee bekerhouders in de neerklapbare middenarmsteun en twee aan de voorkant. U vindt hier ook flessenhouders in alle deuren.
Prijs en features
Onze testauto was de twee-wheel drive RAV4 GX met een automatische transmissie en somt op $ 29.990. Als je een handgeschakelde versnellingsbak kiest, zul je $ 2000 minder betalen. De premie zilveren verf onze auto droeg voegt nog eens $ 550, de auto barrière kost $ 594 en de lading kit is $ 200. De full-size reservewiel is $ 300.
Een ander $ 2000 zal je in een four-wheel drive GX, of hetzelfde bedrag zal u laten opvoeren in de twee-wheel drive GXL. Beslissingen beslissingen...
Standaard op de GX onder andere LED-koplampen en achterlichten, DRLs, 6,1-inch touchscreen met achteruitrijcamera en parkeersensoren achter.
Mazda's base-spec twee-wheel drive auto CX-5 is de $ 29.190 Maxx, terwijl de Nissan X-Trail-equivalent is het $ 30.490 ST.
Motor en transmissie
De twee-wheel drive GX heeft een 107kW / 187Nm 2,0-liter viercilinder benzinemotor. De auto is een continu variabele transmissie.
Brandstofverbruik
De CVT keert een lager brandstofverbruik dan de handgeschakelde versnellingsbak met Toyota beweert je een gemiddeld gecombineerd verbruik van 7.4L / 100km met behulp van 91 RON krijgen.
Rijden
Toyota bijgewerkt de RAV4 in 2015 met betere isolatie in een poging om het interieur stiller te maken, terwijl de herziene schokdempers en veren werden gemonteerd op de rit en de behandeling te verbeteren. Het werkte - dit is een meer comfortabele en rustige RAV4 te rijden.
Maar wacht, er is nog een behoorlijke hoeveelheid lawaai van de weg te filteren door middel van en die standaard Yokohama Geolander banden gilde toen duwde zelfs iets in de hoeken - meer dan elke andere auto of SUV wij hadden door middel van dezelfde test lus op dezelfde snelheden genomen in droge omstandigheden.
De RAV4 GX is uitstekend Toyota hardware voor een zacht prijsje.
Afgezien hiervan is de rij-ervaring is een goed - met duidelijke zicht naar voren, een goede zitpositie en pedaal gevoel, en een niet-slecht draaicirkel van 10,6.
De 2.0-liter motor is niet mijn favoriet in de RAV4 bereik - Ik ben een grote fan van de grotere 2,5-liter in de all-wheel drive - maar het heeft nog steeds tal van oomph en dat CVT is een van de betere van zijn soort.
Veiligheid
De RAV4 GX draagt de maximale vijf sterren ANCAP rating. Er zijn zeven airbags en de verwachte ABS, traction en stabiliteit controle, BA en EBD. Alleen de top-of-the-range Cruiser krijgt de geavanceerde veiligheidsvoorzieningen kit zoals AEB, Active Cruise Control en Lane Departure alert - items die niet eens als opties op de GX worden aangeboden.
Er zijn twee ISOFIX bevestigingen en drie top tether ankerpunten over de achterste rij voor kinderzitjes.
Eigendom
De RAV4 GX wordt gedekt door Toyota's drie jaar / 100.000 km garantie. Diensten worden aanbevolen om de zes maanden / 10.000 km intervallen en dit wordt beperkt tot $ 180 voor elk van de eerste zes diensten gedurende drie jaar of 60.000 km, afhankelijk van welke eerst komt.
Uitspraak
De RAV4 GX is uitstekend Toyota hardware voor een zacht prijsje. De vier-wiel aandrijving versie is vrij handig voor lichte off-road rijden, maar als je op zoek bent naar een SUV voor de weg met een beetje speling voor de oneven zandweg dan twee-wheel drive zal het lukken.
Is dit het neusje van de reeks? Nou het is de meest betaalbare en als de begroting niet verder zal gaan, dan is het een slim te kopen. Maar als je kunt besteden $ 4000 meer, de sweet spot in de RAV4 tweewielaandrijving reeks is de GXL omdat je nabijheid ontgrendelen, dakdragers, getint glas, dual zone climate control en kunt u de optie de ontzagwekkende geavanceerde veiligheidsuitrusting over de tussentijdse -spec rang, ook. Dat is een geweldige prijs voor slechts $ 33.990 en wat denk je? Dat is nog steeds minder dan de totale kosten van de opties op die luxe SUV.
No comments:
Post a Comment