BMW 5-serie gebruikt beoordeling | 2003-2010
Graham Smith een overzicht van de BMW 5-serie tussen 2003 en 2010 als een gebruikt te kopen.
BMW's mid-sizer was de perfecte combinatie van prestaties, comfort en luxe uber
nieuwe
De BMW 5 Serie is al lange tijd de mid-size benchmark.
Holden gebruikt het zelfs als een belangrijke marker bij de ontwikkeling van het origineel Commodore in de late jaren 1970.
Destijds had niet al te veel concurrenten, maar vandaag is de 5-serie heeft te kampen met een aantal concurrenten in een veel overvolle markt.
Toch behoudt hij zijn beroep. Voor sommigen begint dit beroep en eindigt met de blauw-witte spinner badge op de motorkap, maar de meeste kopers 5 Series waarderen haar zijdezachte mix van prestaties, wegligging, comfort en luxe.
Open de deur en je vond een aantrekkelijk en uitnodigend interieur: netjes en eenvoudig, ergonomisch efficiënte en kenmerkt zich door hoogwaardige materialen en hoogwaardige afwerking.
De E60 5 Serie, geboren in het midden van experimenteren BMW's met styling, in geslaagd om een groot deel van het ontwerp uitwassen tegen te gaan en kwam als een aantrekkelijke model met elegante proporties en fijn gedefinieerde lijnen.
De eerste E60s gerold in lokale showrooms in 2003 en vele sedan en wagon modellen werden toegevoegd en herzien ten opzichte van zijn zeven jaar levensduur.
Open de deur en je vond een aantrekkelijk en uitnodigend interieur: netjes en eenvoudig, ergonomisch efficiënte en kenmerkt zich door hoogwaardige materialen en hoogwaardige afwerking.
Er was een goede been- en hoofdruimte voor vier, vijf op een squeeze, en de boot was een behoorlijke omvang.
Onder de motorkap kon je een van de vele motor opties, van een bescheiden turbodiesel een donderende V8.
Er waren handelsmerk in-lijn benzinemotor zessen van het soort dat BMW staat bekend om, in 2,5-liter en 3,0-liter, en de V8-motoren varieerden van 4,0-liter tot 4.8-liter meer dan het leven van het model.
De turbo diesels waren een 2,0-liter viercilinder en een 3,0-liter zes.
Alle geleverde goede prestaties voor hun doel, zelfs de kleine zes, die een sterke mid-range en een bereidheid om rev indien nodig had. Alle waren gekoppeld aan zestraps automatische transmissies en reed via de achterwielen. Op de weg was de E60 vlot, verfijnd en goed uitgebalanceerd.
Wegligging was prima en er was weinig lawaai voor de inzittenden.
Nu
De vroegste E60s krijgen richting 200,000km, die de noodzaak tot voorzichtigheid van de kant van iedereen die het kopen van een gebruikte voorbeeld zou moeten signaleren.
BMW's hebben enorme showroom beroep, de rij-ervaring te belonen, maar vooral omdat de kays beklimmen, zijn ze onderworpen aan afbraak als elke andere auto.
Het goede nieuws is dat de eigenaren zijn over het algemeen tevreden met hun auto's en verslag weinig of geen problemen.
Til de 5 Serie motorkap en controleer of de motor is schoon en vrij van olie lekt. Kijk vooral rond oliefilters, rocker covers en front distributieketting covers.
ook controleren op lekken van waterpompen, radiatoren en kunststof fittingen gebruikt in het koelsysteem.
De 5-serie is geladen met geavanceerde technologie, zoals de iDrive, en het is belangrijk om te lopen door alle functies om ervoor te zorgen dat ze werken.
Zorg ervoor dat u de head-up display te controleren, zij bekend is lastig te zijn, en is duur om te repareren.
Ook kennis te nemen van het interieur, dat schoon, opgeruimd en vrij van scheuren of scheuren, of gebarsten leer moet zijn. Controleer de hemelbekleding om ervoor te zorgen dat het niet te buigen, omdat ze zijn gevoelig voor te doen.
Het goede nieuws is dat de eigenaren zijn over het algemeen tevreden met hun auto's en verslag weinig of geen problemen.
De allure van de badge kan soms blind kopers die ervoor kiezen om de kosten van het runnen van een auto als de BMW negeren.
Onderdelen zijn duur, net als de remmen en banden, die relatief regelmatig vervangen moeten worden.
BMW's zijn duur om te onderhouden bij een dealer. Het is sterk aanbevolen dat u het vinden van een specialist monteur, die vrijwel zeker uw auto service voor veel minder dan een dealer en leveren meer betaalbaar onderdelen.
Uitspraak
Onovertroffen rij-ervaring in een verfijnde, aantrekkelijk pakket.
eigenaren zeggen
Ronald Dove: Ik kocht een nieuwe 2008 530d en in 2014, met 99,900km op de klok, ingeruild voor een andere BMW. Met één belangrijke uitzondering, de prestaties, zuinigheid en betrouwbaarheid waren de eerste klas en het is waarschijnlijk de beste auto die ik heb gereden in meer dan 50 jaar. Mijn enige teleurstelling was met de head-up display, die in totaal mislukte net buiten de garantieperiode. Het zou gaan kosten $ 5849 te vervangen met inbegrip van arbeid (het streepje zou moeten worden verwijderd). Noch BMW noch de dealer zou helpen. Ik koos niet hebben vervangen. Lijkt het een gemeenschappelijk probleem.
Bruce Marshall: Ik heb een 2007 520d uit 2009. Ik kocht het met 30.000 km in handen en heeft nu 114,000km. Het is uitzonderlijk betrouwbaar, zeer comfortabel, vooral op een lange rit, zuinig en een genot om te rijden. Op een reis krijgen we tussen de 5.0L en 5.5L / 100km. Bij één gelegenheid kreeg ik iets minder dan 1400km op een tank. Omdat het een ex-BMW auto het heeft veel opties, waaronder een HUD, die is fantastisch. Er is wat windgeruis van de zonnedak. Het ging een keer in "limp home" als gevolg van een defecte sensor, die onder garantie is vastgesteld.
James Manson: Ik rijd een 545i 2005. Het is een goede balans tussen luxe en prestaties. Het is krachtig, snelle wendbaar rond hoeken, maar ook als comfortabel. Het enige probleem is de kostprijs van het onderhoud, onderdelen, banden en remmen.
No comments:
Post a Comment