Saturday, September 24, 2016

Renault Koleos gebruikt beoordeling | 2008-2014

Renault Koleos gebruikt beoordeling | 2008-2014

Graham Smith een overzicht van de 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 en 2014 Renault Koleos als een gebruikt te kopen.

wagon van de Franse merk kwam uit een alliantie met Nissan.

nieuwe

De Koleos kwam uit de alliantie tussen Renault en Nissan. Het was gebaseerd op Nissans befaamde vierwielaandrijving X-Trail platform, zij het met zijn frisse, aantrekkelijke ziet er was weinig hint van.

Renault introduceerde de vijfzitter Koleos vierwielaandrijving wagen in 2008 met twee niveaus van de stuwing, de basis Dynamique en de feature-beladen Privilege. Twee jaar later, in 2010, het voegde de voorwielaangedreven Expression als het instapmodel. Er was een styling-update in 2012.

Koleos kopers hadden de keuze van benzine of turbo diesel motoren, de voormalige een 2,5-liter viercilinder (126kW / 226Nm). In de turbo diesel, een 2.0-liter vier, uitgangen gevarieerd met de transmissie - in de handleiding mom produceerde 127kW / 360 Nm en is ontstemd in de automatische tot 110 kW / 320 Nm.

De handleiding is een zes-snelheid op alle motoren. De automatische keuze een continu variabele transmissie op de benzinemotor en een regelmatige koppelomvormer zes-snelheid auto op de turbo diesel.



Wanneer uitgerust met Nissan gerespecteerde 4x4-i set-up, kon de Koleos uitgevoerd in twee-wheel drive mode, auto, of vierwielaandrijving, geselecteerd met de tik van een schakelaar.

In de automatische modus het liep als een front-driver tot wielslip gedetecteerd, waarna ook gestart voeden station aan de achterzijde.

De Koleos cabine was stijlvol, modern en zeer ruim, hoewel lang bewoners misschien klagen krap in de achterzijde. Er was een hoge standaard van pasvorm en afwerking en de cabine materialen zag en voelde van een behoorlijke kwaliteit.

Nu

Eigenaren we spraken unaniem de lof van de Koleos voor waren. De enige kritiek geuit waren klein in de natuur; er was zeker geen ernstige bezorgdheid voor een tweedehands koper. Degenen met een benzinemotor modellen waren blij met de prestaties en zuinigheid ze kregen, een gevoel gedeeld door de al even inhoud diesel eigenaars.

Zelfs de CVT kwam in voor een aantal lof en, belangrijker, niemand meldde problemen mee, die het vertrouwen aan iedereen denk aan het kopen van een Koleos zo ingericht moeten geven.

Nog meer goed nieuws voor potentiƫle kopers Koleos is dat de eigenaars over het algemeen rapporteren goede afstanden van banden en remmen.

Controleer altijd voor een dienst record. Regelmatig onderhoud is van cruciaal belang voor een lange en betrouwbare autorijden leven dus zorg ervoor dat de auto die u overweegt te kopen is regelmatig onderhouden volgens Nissan aanbevolen schema.

De Koleos is geen hardcore off-roader, sommige eigenaren kunnen ze meegenomen naar het strand of in een struik spoor, en ze zijn heel goed in staat om dat te doen. Zorg ervoor dat ze niet in elkaar geslagen in het proces.

Neem een ​​kijkje in het lichaam voor scheuren en deuken, controleer de achterbumper te zien of het ooit is opgelicht, en naar beneden en kijk voor schade aan de onderkant.

Uitspraak

Smithy zegt

Er is veel te graag over de Koleos - het is verfijnd, comfortabel, veilig en betrouwbaar.

eigenaren zeggen

Ray Cook: Ik heb het rijden Renaults sinds de jaren 1960 en nu zelf een 2010 Privilege. Deze auto was een verrassing met zijn zoete 2,5-liter benzinemotor en glad CVT. Het is een groot pakket. Het is gemakkelijk om in en uit te komen, is zeer comfortabel, stil en makkelijk te besturen en te manoeuvreren.

Chris Henshelwood: Ik nam levering van een nieuwe 2,5-liter Privilege CVT in 2009. Ik koos het want het was in feite een Nissan X-Trail in het Frans kleding, dus moest de mechanische betrouwbaarheid van de Nissan en classier interieur van Renault met de kwaliteit van klaar geproduceerd door de Koreaanse Samsung fabriek waar het werd gebouwd. Ik vond het geweldig om te rijden en dat geldt ook bochtige wegen dat sommige andere voertuigen ontregelen. De CVT is geen probleem, hoewel ik liever een normale automatische geweest. De lederen zetels, die je zit op in plaats van in, zijn vervelend en veroorzaken een gevoelloze backside op een lange reis. Het enige probleem dat ik had was een koplamp unit die lekte en werd onder garantie vervangen zonder twijfel. De Continental-banden, de rustigste ik heb gereden, werden vervangen na 54,000km. Jaarlijks onderhoud is gemiddeld $ 480 op elk van de zeven jaar van eigendom. Het brandstofverbruik is gemiddeld 10.8L / 100km over de 55,000km van eigendom.

Basil Lowder: Ik heb 75,000km gedaan in twee en een half jaar in mijn diesel, en tot nu toe zijn er geen problemen geweest.

Neil Hatchman: We zijn helemaal gek van onze Koleos. Het is zo comfortabel op lange reizen; de splitsing achterklep is geweldig, het navigatiesysteem eenvoudig te gebruiken en het brandstofverbruik is goed.

Ken Herrick: Voor een ouder bestuurder, onze 2014 Privilege heeft een gemakkelijke in- en uitstappen. 'S Nachts rijden is uitgebreid met xenon HID-koplampen en elektronische automatisch dimmende achteruitkijkspiegel. De airco is zeer goed, de stoelen zijn leer, comfortabel en elektrische voor de bestuurder, het heeft een elektrisch schuifdak, plus Bose entertainment. De diesel gemiddelden 7.8L / 100km en de zes-snelheid auto maakt land passeren van een handomdraai. Het enige minpunt is de kleine speedo gezicht en een gebrek aan digitale uitlezing om boetes te voorkomen. Na 40,000km, het is absoluut probleemloos en zeer geschikt voor touring geweest.

Chris Lee: Mijn Expression is comfortabel, stil, makkelijk te besturen en heeft niet gemist een beat in drie jaar. Het is erg onderschat.

Sam McPherson: Mijn Privilege is rustig, handvatten goed en is een absoluut genot om te rijden.

Jason Forbes: Ik heb mijn diesel in handen voor drie jaar en hebben 100.000 km in het gedaan. In die tijd de banden vervangen ik na 50.000 km, en de remmen werden vervangen 90,000km. Anders dan dat er niets afgezien van de reguliere dienst items is geweest.

No comments:

Post a Comment