Saturday, September 24, 2016

Holden Adventra en Crewman gebruikt beoordeling | 2003-2009

Holden Adventra en Crewman gebruikt beoordeling | 2003-2009

Ewan Kennedy road tests en een overzicht van de 2003, 2004, 2005 en 2009 Holden Adventra en Crewman als een gebruikt te kopen.

Nu voor iets heel anders voor Holden liefhebbers. De Holden Adventra was een vroege deelnemer in wat nu de crossover SUV-markt genoemd. Dat is een voertuig op basis van een break, maar heeft verhoogd suspensie en extra bescherming aan het lichaam en onderkant.

Subaru is in de jacked-up wagen arena voor een lange tijd, meer recentelijk, Volkswagen, Skoda en Audi, die neven zijn, ook wagens verkopen. Koper voorkeur in Australiƫ leunt heel graag voertuigen moeten kijken SUV-taai, hoewel en deze zijn nu enorm verkopers.

De rijhoogte toegevoegd geeft de Adventra een hardere uitstraling dan de standaard Commodore wagon. Een restyle van het lichaam, met name aan de voorzijde waar de kwadraat-off bumper geeft het veel van de straat (en bush) cred. Aan de achterzijde heeft het nieuwe ontwerp van de achterklep is voorzien van een achterruit die afzonderlijk kunnen worden geopend.

Adventra in het bijzonder begint te vertonen tekenen van steeds een laatste dag klassieke tonen.
De Holden Crewman double-cab utility is een verhouding van de Adventra. Het wordt verkocht op 2WD en 4WD-formaat, zullen we alleen kijken naar de 4WD's Crewmans hier. Noch was enorm succesvol te zijn op de markt voor nieuwe auto maar de Adventra in het bijzonder begint te vertonen tekenen van steeds een laatste dag klassieke tonen. Adventra prijzen zijn nog steeds relatief laag, zodat er een kans om een ​​koopje nu een moord later, geen toezeggingen te grijpen en te maken kunnen zijn, hoewel ...

Beide grote Holdens werden overhaast in productie voor fine tuning dus moest de kwaliteit problemen in hun begindagen werd voltooid. De kans bestaat dat geen mechanische problemen zijn uitgevoerd naargelang hun nu, maar een kijkje goed naar het lichaam en trim op elke u overweegt in het geval grote stukken op het punt om af te vallen.

In eerste instantie alleen een V8 motor werd voorzien, omdat de dan geldende V6 werd al snel te worden vervangen en het budget was niet beschikbaar voor de oude motor van de nieuwe Adventra aan te passen. Op dat moment werden V8 alleen verkocht op de vijf tot tien procent van Commodore, dus 90 tot 95 procent van de potentiƫle kopers wegbleven.

Holden Adventra werd gelanceerd in oktober 2003, werden de V6s niet aangeboden tot maart 2005. Crewman gingen op de verkoop in januari 2003 in RWD-formaat.

De oude Holden V8 motoren guzzled benzine zelfs door de normen van hun tijd. Het nieuwe ontwerp V6 had bijna dezelfde prestaties als het V8 en gebruikt aanzienlijk minder brandstof.

Dan is er weer niets heel graag het gevoel en geluid van een grote oude stijl V8 en deze lijken waarschijnlijk de modellen die in waarde kan stijgen door de jaren heen.

Transmissions waren allemaal automatisch, met de oude vier-snelheid eenheid wordt gebruikt achter alle V8 en een toen nieuwe vijftraps automatische transmissie vermeld op de V6s.

Adventra's full-time 4WD-systeem werkt redelijk goed en niet alleen biedt veel tractie op zand en grind wegen, maar geeft ook extra veiligheid in glad op de weg situaties.

Deze grote Holdens zijn gemakkelijk te service en reparatie als gevolg van hun grote onder de motorkap gebied. Maak de veiligheid items niet aan te pakken, tenzij je weet wat je doet. Zelfs dan zijn ze het best overgelaten aan de professionals.

Onderdelen zijn niet (altijd!) Beschikbaar op melk bars, maar er zijn tal van Holden dealers Australische breed, ook in afgelegen gebieden. Deze voertuigen worden op leeftijd, hoewel, dus check in uw omgeving om te zien of je ze kunt krijgen voor het plegen om te kopen. Onderdelen recyclers zijn een uitstekende bron van onderdelen voor voertuigen zoals Adventra en Crewman.

Verzekeringspremies zijn over het algemeen lager dan gemiddeld. Sommige bedrijven rekenen meer te dekken Adventra dan Commodore sedans en wagons. Het loont om te shoppen voor de beste deal - maar controleer de kleine lettertjes alvorens een beslissing.

Waarnaar te zoeken

Een full-service-dossier is handig in een voertuig, maar we vermoeden dat veel van deze grote Holdens zal zijn gewerkt door eigenaren en / of hun partners. Uw oproep over wat belangrijk voor je is.

Er waren bouwkwaliteit problemen in de vroege dagen, zodat kijken naar de Adventra in veel detail, dan bellen in een deskundige om de laatste controles te doen.

Kijk naar tekenen van off-road gebruik of zelfs bush bashing. De dorpels en bumper hoeken zijn meestal de eerste slachtoffers. Kijk of krassen op de verf. Kruip eronder op tekenen van schade, een echte no-no als putten zijn getroffen.

Controleer de banden op beschadigingen, in het bijzonder op de zijwanden, zijn ze niet opgewassen tegen de harde leven van zware off-road running.

Er waren stuurbekrachtiging problemen in sommige vroege modellen. Draai het stuurwiel snel met draaiende motor en het voertuig stilstaat. Beweging moet soepel en gemakkelijk zijn.

Tijdens de proefrit het gevoel voor het sturen dat is te zwaar en ook voor het plotseling laden.

Zorg ervoor dat de motor start gemakkelijk en komt er rook niet blazen wanneer gedreven hard. Na uw eerste rit laat het zitten en stationair draaien minstens een minuut daarna vloer het gaspedaal. Een grote rookwolk uit de uitlaat kan duiden klepafdichting problemen.

De vier-traps automatische transmissie kan harder dan gemiddeld, zelfs als OK, als je een die jammer lijkt ofwel geef het een miss of vragen om een ​​serieuze prijsverlaging te vinden.

De auto achter de V6 is een betere eenheid. Weer op de hoogte van eventuele problemen tijdens de proefrit.

Een paar we hebben gereden hadden rammelaars in de achterklep op hobbelige wegen.

No comments:

Post a Comment