Porsche Cayenne gebruikt beoordeling | 2003 - 2016
Ewan Kennedy road tests en een overzicht van de 2003, 2007, 2009, 2010 en 2016 Porsche Cayenne als een gebruikt te kopen.
Wanneer sportscar maker Porsche ging de SUV-markt met de grote SUV Cayenne in juni 2003 vele dachten dat het imago van het bedrijf zou verpesten. Hoe verkeerd ze waren, de SUV's (er is ook de kleinere Porsche Macan) opgeslagen bacon de Duitse marque financieel, outselling de pure sportieve modellen en het toestaan van extra R & D geld in de sportieve modellen worden gegoten. Niet te vergeten de Le Mans race auto's te vergeten.
In het ontwerp van de Cayenne, Porsche samen met Volkswagen en Audi, (denk Touareg en Q7) om de kosten te snijden. In tegenstelling tot de anderen, die gericht is op kwaliteit on-road cruisers met een redelijke off-road-capaciteiten, Porsche geconcentreerd op het bouwen van een sport wagen.
Porsche in eerste instantie gaf de Cayenne een gezin gelijkenis met de 911, de proppen komen met iets dat leek op een 911 op steroïden.
Dat gezegd hebbende, de oorspronkelijke Cayenne heeft een twee-snelheid overdracht geval te laag bereik voor extreme off-road rijden te bieden. Kan niet zeggen dat we ooit tegengekomen één uitweg in de bush tijdens een van onze 4WD reizen daar ...
Porsche in eerste instantie gaf de Cayenne een gezin gelijkenis met de 911, de proppen komen met iets dat leek op een 911 op steroïden. De Series 2 Cayenne, hier in juli 2010 gelanceerd, heeft nog steeds een beetje van de 911 in is thema, maar is meer SUV dan voorheen. Wat logisch is als SUV's werden steeds aanvaardbaar familie wagens tegen die tijd.
De Serie 2 Cayenne is groter dan het origineel, toont dit in het bijzonder in de achterbank gebied. Nut werd verder versterkt door de montage van een glijdende achterbank, zodat u om passagiers en vracht draagkracht jongleren. Bovendien kan de achterbank rugleuning worden aangepast voor rake verder te laten u uw ruimte te passen.
De S-serie 2 deed weg met de twee-snelheid overdracht geval van het eerste model. Dat, en andere veranderingen hebben geleid tot een gewichtsbesparing van ongeveer 12 procent. Dit maakt niet alleen het iets wendbaarder, maar verlaagt ook het brandstofverbruik en de emissies.
Cayenne werd gelanceerd in Australië met een 4,5-liter benzine V8 in zowel atmosferische of turbo-formaat. Nog meer vermogen, 383 in plaats van 331kW, aangekomen in de Cayenne Turbo S in februari 2006.
Nieuwe designs V8 met een inhoud van 4,8 liter werden in april 2007, opnieuw als turbo en non-turbomotoren. Een 3,6 liter benzine V6 werd optioneel tegelijkertijd, hoewel het niet de opwinding van de V8 heeft wel krachtig genoeg om sommige eigenaren passen verschaffen.
Een V6 turbo-diesel verplaatsen van 3,0 liter toegetreden tot het bereik in april 2009. Met maar liefst 550 Nm koppel, hij presteert goed en turbo achterliggen is niet al te slecht. Uiteraard brandstofverbruik lager is dan op de benzine V8.
Een interessante hybride optie wordt aangeboden in de Series 2 Cayenne S. Deze maakt gebruik van een 3,0-liter supercharged V6-benzinemotor samen met een elektromotor. Echter, het kost aanzienlijk meer dan het equivalent Cayenne S in benzine-formaat - en verbruikt meer brandstof dan de turbo-diesel. Hoewel het weergeven van Porsche immense technische vermogen van de Cayenne hybride niet goed verkopen in Australië.
De grote meerderheid van de Australische invoer hebben een zestraps tiptronic automatische transmissie, hoewel een paar zes-snelheid handleidingen in werden gebracht.
Porsche heeft een aanwezigheid in Australië voor vele decennia gehad en loopt een efficiënt dealernetwerk. Deze focus op grote bevolkingscentra, dus als je problemen hebt in de achtertuin O'Bourke je zou kunnen hebben om de Cayenne krijgt trailer terug naar de grote rook. Geen goedkope oefening.
De Porsche Cayenne heeft meer off-road capaciteiten dan je zou verwachten, maar zeer weinigen zullen bush bashing zijn geweest.
Veel Cayennes zal zijn onderhouden alleen door Porsche-dealers. U zult waarschijnlijk worden gevraagd om meer te betalen, maar het is goed besteed geld. Volg deze door het bijhouden van de dezelfde service routine en profiteert u bij de handel-up tijd.
Verzekering kosten zijn hoger dan gemiddeld, maar niet uitbundig dus rekening houdend met de aard van de kopers aangetrokken tot Porsche Cayenne. U zult nogal een verschil op citaten vinden, dus het is de moeite waard rond te shoppen. Zoals altijd zorg ervoor dat je nauwkeurige vergelijkingen tussen bedrijven.
Waarnaar te zoeken
Zorg ervoor dat u een offerte te krijgen op zelfs schijnbaar onbeduidende problemen als Porsche reparaties vrij duur kan zijn.
Controleer het interieur op tekenen van ruw gebruik, met name in de achterkant waar verveelde kinderen kan hebben geschopt over.
Zorg ervoor dat de motor start gemakkelijk en nestelt zich in een stabiele stationair bijna onmiddellijk. De diesel is niet zo goed als de benzine, maar is niet ver achter hen.
De Porsche Cayenne heeft meer off-road capaciteiten dan je zou verwachten, maar zeer weinigen zullen bush bashing zijn geweest. Als je over een die lijkt te komen alsof het is off-road is het waarschijnlijk het beste om het te laten liggen, tenzij het is de prijs lager is dan gemiddeld.
Niet veel Cayennes worden gebruikt als zware trekkende voertuigen, maar als je te inspecteren een voor verkoop op een manege, of iets dergelijks, kan het betalen om een paar vragen te stellen.
Cayennes met V6-motoren werden teruggeroepen in 2008 als gevolg van een mogelijke brandstofleiding probleem dat kan leiden tot een brand. Controleer het probleem is verholpen gesprek met een Porsche dealer.
No comments:
Post a Comment